google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

torsdag 14 maj 2020

Torsdags tanken #8

Dagens Torsdagstanke går till min förkärlek för personliga almanackor. 

Någonstans ifrån fick jag nys om att sådana trycks. Och eftersom jag då studerade så tyckte jag det var asgrymt att fixa till en egen almanacka inför skolstarten. Så mina kalendrar de senaste åren har varit från Juli - Juli. Dumt kanske säger någon, ett nytt år börjar i januari. Men eftersom jag har barn i skolåldern så känns det helt naturligt att tänka att ett år är från Juli till Juli, eftersom barnen är i skola mellan mitten på Augusti till början av Juni. 

Och jag skriver upp tider jag ska minnas. Födelsedagar. Annat viktigt som t.ex kvittot på lånade böcker från biblioteket tejpar in i almanackan så att jag minns när de ska in. 

Baksidan på de 2 senaste kalendrarna. 



Framsidan på de 2 senaste. 




Sen har jag också haft i fickor, för t.ex banderoller från nystan jag stickat upp. Den skarpsynte kan även se att det står Mens 2020 där, så den plastfickan flyttar med när den nya kalendern dimper ner i brevinkastet. 




I någon av de gamla har jag även haft lite målarbilder. Dom har jag funderat på att flytta över i den nya, men vi får se om jag orkar pilla på med det, eller om jag låter det vara. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar