google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

söndag 24 maj 2020

EFIT #33



Så har vi igen en EFIT söndag. Denna gång med töserna här. Vill ni titta in till de övriga som bloggar om sin dag kan ni kolla in det HÄR

Och med de med en öppnar jag min dag.

Välkomna.


08.00
Svårt att sova länge på morgon när det rymmer in så mycket ljus, då man sover med vädringsluckan öppen. Säsongen med att sova med påslakan utan innehåll började i natt. 



09.00
Bara jag och lillkillen ännu som är uppe på benen. De e lite mera sömntutor de övriga i familjen. Frukost åt oss nu, så får de övriga äta sen. 





10.00
Nu började de övriga äta frukost. Var ju bara tvungen att ta ett foto av dom. 





11.00
Satte mej ner i soffan en stund med teatstickningen. Den borde bli klar snart men få se om garnet räcker till. Annars får jag ta och hälsa på hos Pynja så snart som möjligt. 





12.00
Dags att diska ur grytan så jag kan börja fixa lunch. Det mesta annat diskas i maskin men inte grytor eller stekpannor. 





13.00
Så var lunchen serverad. Mixad Mexikansk och Italiensk gryta med broiler. 



14.00
Ett glas med bubbelvatten och en havtornssaftsisbit på balkongen innan det var dags att börja ställa hem töserna. 






15.00
Så bar det i väg mot Larsmo. 





16.00
Väl i Larsmo så bestämde vi oss för att ta en tur via sambons morfars grav i Jakobstad. Och där springer vi på hans mormor. 






17.00
Och blev bjudna på saft/kaffe och bulle. Lillkillen fick rätt fort myror i brallan, men mindes var hon brukade ha den lilla legolådan. 





18.00
Lite trädklättring hanns också med innan vi for hemåt. 





20.00
Då var de dags för lillkillen att krypa till kojs, men han vägrade ställa upp på någon bild i dag. Så vi tar en gammal ur arkivet. Jag ser inte lika trött ut just nu, som jag gör på den bilden. Just saying. 






21.00
Satt och skrev på Work In Progress inlägget för denna vecka.








10 kommentarer:

  1. God morgon, kikar in på din dag. Ja nu börjar det bli varmt om nätterna. Snart är det dags för korsdrag i lgh.

    SvaraRadera
  2. Kollar in din dag - du verkar ha en effektiv mörkläggningsgardin! Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja. Enligt mina ögon e de inte tillräckligt bra. Eftersom solens strålar väcker mig lite okristligt tidigt då det är helg.

      Radera
  3. Man kan ju alternera utan/med täcke en natt också :) Men kör ju ett väldigt tunt täcke normalt.

    SvaraRadera
  4. Jag har nog kvar mitt tunna täcke något tag till men sedan blir det bara påslakan här med.

    SvaraRadera
  5. Kikar in på din dag. Jag har liknande mörkläggningsgardin som du men väcks också alldeles för tidigt.

    SvaraRadera
  6. Trevlig dag ni haft tillsammans! Kul att göra en egen EFIT ��

    SvaraRadera
  7. Lika mycket som vi älskar ljuset, lika mycket förbannar vi när det väcker oss för tidigt ;-)

    Blev nästan lite nostalgisk när du skrev broiler, det ordet använder vi inte här längre. Undrar varför?

    Kram!

    SvaraRadera