google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

torsdag 30 april 2020

Torsdags Tanken #6

Torsdagstanken som blir skriven en onsdag kväll efter att man just sett Spice Girls regeringen ge besked om att skolorna och småbarnspedagogiken gradvis öppnas igen från och med 14 maj. 

Första tanken är ju nog Jipii Hurraa. 

För det märks så tydligt att lillkillen behöver leka med barn i egen ålder. Jag börjar bli trött på att bara jobba kvällar, jag gillar att jobba kvällar, men jag blir trött av att BARA jobba kvällar. Jag känner mig gammal och sliten, gamla tanter ska sova innan midnatt och inte sitta och varva ner efter jobb. 

Om Sambon får börja köra längs med landsvägarna ännu, är det ingen som vet ännu, men om nu 2/3 av de som bor här i lägenheten får återgå till någotsånär normala rutiner så kanske humöret lite höjs här. 


Så där glad lär väl lillkillen vara efter första dagisdagen den 14 maj efter 2 månader hemma. och jag likaså, när jag får börja komma hem i vettig tid. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar