google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

söndag 29 oktober 2023

EFIT #2 - 2023

 God morgon på er. 


Denna söndag är det EFIT dag.  Det vill säga Ett Foto I Timmen och det är ett gäng människor som fotograferar och dokumenterar sin dag och postar det i sin blogg. Vill ni läsa om hur de andra spenderar sin dag, gå in på ettfotoitimmen.se 







Men nu kör jag i gång med min dag. 


VÄLKOMMEN 




07.00


Sitter och stickar på min Geogradiant sjal. Vaknade för en stund sedan när en av katterna meddelade att nu skulle hon ut, sen hade hon lite svårt att bestämma sig för vilken dörr hin skulle ut genom, så jag hann bli lite för pigg och ilsken för att somna om. Men att sitta och sticka en stund när andra sover på morgonen är ju inte helt fel det heller. 😁




08.00 


Frukost ska man ju också äta. Lite naturell yogurt med start müsli och en skivad banan.




09.00


En promenad när det ljusnat är aldrig fel. Nästan bara på helgerna jag hinner med sådant, om jag inte jobbar kväll förstås. 


Bonus bild med nörd info. 




10.00 - 12.00


På förmiddagen betade jag av på den där listan som man aldrig någonsin blir klar med. 
  • Byta sängkläder 
  • Tvätta kläder
  • Vika i hop kläder
  • Vattna blommor 
  • Planera nästa vecka





13.00 


Lade en skinkpaj i ugnen. Mat i magen behöver man ju också. 




14.00


Mat i magen, så är man mätt och belåten en stund då igen. 




15.00 -> 



Stickning hela eftermiddagen. 






20.00


Hämtar upp kidsen från sin far. 












4 kommentarer:

  1. Vilken vacker sjal du skapar! Avundas alltid folk som kan sticka och virka - skapa saker från ingenting. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den blir nog verkligen snygg. Man får tacka de som har det där ögat för att göra speciella mönster.

      Radera
  2. Hello! Inne och kikar på din dag. Ser ut att vara en bra dag som vanligt.
    // Många kramar från norr

    SvaraRadera
  3. Jag får tydligen inte logga in för att kommentera, men är glad att du påminde mig om att jag ska byta sängkläder :-)
    Anni på Med ögon känsliga för blått

    SvaraRadera