google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

onsdag 4 maj 2022

EFIT #2- 2022

 

Nu ska vi Hoppas att jag minns att fota en bild en gång i timmen. 


Vad passar bättre än vanlig sketen Onsdag än att hänga med på EFIT - Ett Foto I Timmen. 

Vill du veta mera om Efit kan du läsa -> https://ettfotoitimmen.se/ Vill du kolla vem som är med och hur deras dagar ser ut, kan du kolla -> https://ettfotoitimmen.se/2022/05/efit-4-maj-2022/ (sen vet jag av erfarenhet att det löns sällan att kika in innan förmiddagskaffet). 


Och med de orden så välkomnar jag er att följa min dag. 


God Morgon


05.13

Morgon vitaminerna.  Dags att ta dom borsta tänderna och börja söka sig i väg emot jobbet, om jag ska hinna dit innan det är dags att börja på. 






06.00
Dags att fortsätta där jag sluta i går då för att bli klar någon gång. Varierande jobb när man tar in nästa jobb och får en annan typ av kablage som ska färdigställas. 





07.00
Jobbar på bara.





08.15
Förmiddagskaffe och smörgås. Det är min frukost tillika. 




09.00
Hör ofta på ljudböcker i jobbet. Är nu inne i en bokserie av Åsa Larsson.  Nr 4 på g, som snart är slut




10.00
Börjat höra på bok nr 5. 




11.30
Dags för lunch. Spagetti och nötkött. 




13.00
Dags att testa lita kablage, så jag vet att jag kopplat rätt. Det om något är viktiga saker. Vill ju inte att det blir kortslutning. 






14.00
Nästa produkt på gång. 






16.00
Hemma igen, var via jobb nr 2, men glömde bort att ta foton, hjärnan dog lite där ett tag och autopilot styrde upp och jag fick allt uträttat, men kom på att jag glömt att ta foton. 




17.00
Dags att fixa lite käk. Broilerstrimlor med nudlar. Inte det mest fantasifyllda, men mättar. Och det är väl de som är huvudsaken. 




18.00
Dags att vika in lite tvätt. Sen blir det soffan och sticksömmen. 





19.00

Stickade ngt varv, har inte riktigt ro i kväll att sitta stilla, far runt, plockar lite här och lite där, stickar något varv och yr på igen. Känner mig trög i skallen, vårens alla kurser jag haft tar slut en efter annan. och det känns i huvudet att det varit jobbigare med 2 jobb än vad jag först trodde det skulle vara. Men det har varit givande också, kommer att fortsätta med 2 jobb till hösten men i annan konstellation. 





20.00
Tvätten upphängd, och jag ska sätta mig i soffan tillbaka och sticka några varv till. Tror det blir en tidig kväll i kväll. Får ändå inte äta mera i kväll, måste vara oäten i 12 timmar innan blodprovet i morgon bitti. 

Så jag tackar för mig för denna gång. Ha en trevlig vecka. 







4 kommentarer:

  1. Gillar verkligen Åsa Larssons böcker, väldigt lättlästa och bra! Men det är ett par stycken så du har att göra ett tag =) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Inne och kikar på din dag. Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  3. Kortslutning är verkligen inget man vill ha i sitt kablage :-)

    SvaraRadera
  4. Kikar in hos dig i tid före nästa EFIT ;-) Låter onekligen tufft med två jobb (och kurser?), klart att du är trött! Hoppas att du löser schemat på ett bra sätt till hösten.

    SvaraRadera