google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

torsdag 18 mars 2021

Torsdagstanken #4 - 2021

 Kan man vara för kritiskt tänkande?


Tackade nej till att vara influenser för ett företag i Usa som sålde Eko produkter, ansåg att det företag inte höll måttet eftersom de sänder ut sida produkter över hela världen. I mina öron rimmar det väldigt illa, att påstå sig vara för att rädda planeten, våra hav osv. Och ändå jaga influensers på andra sidan jordklotet som man ska skicka den där produkten till. Produkterna jag kunde välja på var det i sig inget fel på, men om tanken och ideologin de sålde var ekologiskt tänkande, så sket det sig. 

Hade det varit ett lokalt företag, som erbjudit det samma hade jag tackat ja, utan att desto mer tänka på saken. Jag är mycket för att försöka rädda miljön, köpa lokalt så långt det går. Ekologiskt är det inte heller ngt fel på. Men ni förstår hur jag tänker. Att de dessutom fiskade i min privata profil och inte den som hör till bloggen så gör ju en extra fundersam. Hur kan de ha gillat mitt flöde på Instagram, när de inte ser det eftersom de inte följde mig. 




Så det var rätt enkelt att ifrågasätta deras fråga om jag ville bli influenser. Dock har jag inte fått något svar på om de tycker det okej att ha ekologiskt tänkande som nisch på sina produkter när de skickar dom världen runt med post, som antagligen flygs över atlanten. I mina ögon håller det inte. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar