google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

torsdag 3 december 2020

Torsdagstanken #12

 Hade tänkt göra 2021 till året jag har koll på det jag kan ha koll på i stället för att låta allt bara flyta på utan någon som helst mål och mening. 


Vi kommer rätt fort överens om att 2020 var ett år som fick alla att sätta alla planer i ryggsäcken och bara överleva typ. 


Har en stor A4 planerings bok/kalender/ kalla det vad du vill. En mindre  A5 kalender som är skolläsrårs vis. Och en anteckningsbok för alla mina projekt. Och jag gillar att ha koll på allt. Men de senaste ska vi säga 4 åren, eller de 4 år innan jag träffade sambon, har handlar främst om att bara överleva ibland tills nästa dag, ibland tills nästa helg. Ja ni fattar. 





Men nu känns det som att det är dags att styra upp lite mer, främst tidsmässigt och EKONOMISKT. Är i detta nu så urussel på ekonomi så det är katastrof. 


Och vill man få igenom sina drömmar och mål, så kanske det är läge att styra upp tiden lite bättre mellan, jobb, fritid och kanske mera kreativitet som ger vinst (och inte bara förlust). 





 Här är några av uppslagen ur den stora planeringkalendern. Och klisterbilder är ju ett måste, man kan inte har för många, det är lite som med stickmarkörer. 




Och här är ett par uppslag ur Projektanteckningboken. 

För om man inte vet vad man vill, Hur ska man då kunna fråga efter det. Och om man vet vad man vill, så händer inget om man inte gör något för att nå ett mål. 



Jag ska försöka vara bättre på att skriva in mina planer, följa upp, göra del mål. Vara mer konsekvent. Kanske inte ruta in varje dag minutiöst. Men använda annat än mobilen för ha en överblick på allt. skriva in saker som ska göras, fiksas, Ideér jag får. För jag har ju påminnelsen i mobilen varje dag om att planera en överblick över nästa dag. Och gör man inte det, är det lätt hänt att tiden bara flyter i väg utan att man vet vart. 


Hur gör du för att nå dina mål?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar