google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

lördag 6 maj 2017

Ett Färgsprakande Stickäventyr # 6

Oj då, nu var det nån som tänkte glömma bort sig. Men här är nästa ledtråd. 

Här är nu femte delen av mitt favoritmönster vad det gäller Yllesockor. Ett basmönster som jag hittat i någon av min farmors handarbetstidningar, med modifikation för att passa mitt handlag och det garn jag använder merst, dvs Novita Nalle. 

Storlekar: 2 (4) 6 (8) 10 (12) Dam (Herr)


Sticka 1, 1 rm, 1 öpth, rm stickan ut.
Sticka 2, Rm tills det återstår 3, 2 r tills, 1 rm.
Sticka 3 och 4, Rm.

Upprepa detta tills du har lika många maskor på alla stickor. Efter det följer rätstickning i 10 (12) 14 (16) 18 (20) 21 (23) cm. 


Har du tillgång till foten du ska sticka till kan du även mäta med jämna mellanrum. För du ska sticka tills bara lilltåns nagel syns. 


Och så länge du väntar på nästa ledtråd så kan du sticka lika långt på den andra sockan.

Och om du vill dela dina bilder på Instagram får du gärna tagga med #dseklKAL så ser andra som stickar dessa sockor, även dina bilder.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar