google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

fredag 16 februari 2018

Passionerad Mångsysslare/mångpysslare?


Var i onsdags på En kväll kring bloggbuisness och frilandsdrömmar, som Yrkesakademin i Österbotten ordnade på Café Fiika i Jakobstad. Nu vet jag nu inte direkt om jag kommer att någonsin ha bloggandet som buisness någonsin, men har många andra kreativa idéer och bloggen kommer ju alltid att finnas med vid sidan om. 

Som inspiratörer på kvällen fanns 


De är båda frilansare och bloggare.

De pratade båda om hur viktigt det är med samarbete bloggare emellan. Och hur viktigt det är att våga ta betalt för det man gör. Det är ingen skillnad om du stickar ett par sockor, eller om du ska göra reklam för ett företag så att de syns i din blogg. Du måste våga ta din plats och ta betalt. och hur viktigt det är att även Bara ta det lugnt emellanåt.



Eller kanske vi borde försvenska ett ord som Marie Forleo använde bara ett par dagar innan på Facebook. Hon hade en liten videosnutt om det var i måndags eller tisdags, (minns inte, tiden går så fort när man har roligt) där hon använde ordet multi-passionate entrepreneur.



Ni kan titta på det här. 




Det uttrycket passar nu i alla fall in på mig. Jag har flera olika saker jag vill ska rymmas in i mitt "företag". Ett par av dom har jag redan lite sådär smått börjat forma. Mina studier är också en del av de planerna och målen. Ska inte avslöja nå detaljer ännu, men tids nog får ni nog veta. Just nu är det många idéerna som bara spretar åt en massa håll ännu, och inte har någon direkt röd tråd.

Men ofta när jag ska planera eller samla information eller något annat så lämnar jag fast med den där tidsslukande apparaten i hand. Undrar om någon annan har samma problem?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar