google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

söndag 25 februari 2018

Företagsfunderingar. . . .

Sitter och grunnar på det där med företagande. För det är ju ändå huvudmålet egentligen. 
Att nischa mig är inte så svårt. Håller ju på med både mjuka och hårda hantverk. Så där redan har vi ju en gemensam nämnare. HANTVERK. 

Men så har vi det där med namn. Är jag som företagare mitt namn eller vill jag ha ett skilt namn för mitt företagande? För jag vill ju ändå att allt mitt företagande ska rymmas in i de namnet i så fall. Både det mjuka hantverket, allt trähantverk men även allt annat som jag på något vis kan tänkas hitta på i framtiden. 



Kommentera gärna. . .

Hur ser ni på saken? För man ska ju vara du med sitt namn. 


1 kommentar:

  1. Företagsnamnet behöver inte ha med hantverket, säger jag. Vårt företag har ett helt eget namn, men där sysslar vi med så blandade saker som IT-kurser & glashantverk plus en hel del annat. Inget av detta syns i vårt namn.

    SvaraRadera