google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

söndag 7 maj 2017

Work In Progress Sunday # 29


Så var det söndag då igen. Och jag känner at jag är uppe alldeles för sent nu igen. Men jag ska bara smida så länge flitens lampa lyser eller ngt liknande.

En liten detalj som ska bli en present och är hemlig. 






Tunikan, tröjan växer. Fram och bakstycke klara. Trodde mig ha en ärm nästan klar också, tills jag mätte den mot min arm. Så nu ligger den där prydligt i en hög av upprivet garn och väntar på en ny dag med nya möjligheter. 






Dags att plocka fram broderiet. Det är ju trots allt snart 7 månader till jul. Har hållit på med denna nu i snart 2 år, Men så tänkte jag, om jag broderar 15 minuter varje kväll så kanske den hinner bli klar tills det är dags at öppna lucka 1 den 1 december. Lyckas jag med konststycket att läsa varje dag minst 15 minuter så borde jag ju lyckas med detta också tycker jag. 





Och så plockade jag fram vattenfärgerna och lekte lite. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar