google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

onsdag 1 mars 2017

FO # 22 - ett par sockor

Åt mig själv denna gång. 
Började att sticka den första när vi var till Ikea och Ideapark i Tammerfors från jobbet. Stickade i princip hela vägen ner. 

Lite vid Ideapark så länge jag drack en kaffe. Och vid Ikea satt jag och sticka nästan hela tiden, fötterna var för möra och huvudet för trött för att ens orkar gå runt ett helt varv.  Och på vägen hem, när det var ungefär 15 kilometer kvar så då stickade jag ihop vid tårna. 
Snacka om effektivitet. 

Sen den andra sockan tog lite tid. Nästan en hel månad har jag stickat på den innan den äntligen trilla av stickorna. 


Mönster: basmönster på yllesockor 
Stickor: 3 mm
Material: Tee Tee Pallas
Materialåtgång:
Vitt: 69 gram - 179 meter
Melerat: 32 gram - 83 meter 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar