google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

söndag 7 augusti 2016

EFIT # 5

Så är det söndag och int vilken söndag som helst en efit-söndag.  Ett Foto I Timmen ska jag tillsammans med många andra haka på i dag. 

Vill di läsa om andras dagar kan ni titta HÄR.  



07.38 
Då tyckte lillkillen det var dags att stiga upp. Och det är nästan en hel timme senare än vad han brukar vakna. Så nu ska jag då masa mig upp och fixa frukost.




08.30
Dags för frukost. 




9.30 
Delar vi den sista biten av tårtan från gårdagens 2-års kalas. Lillkillen blir ju 2 år i morgon. 




10.30
Ser jag på när 3 av barnen leker på stenen vid lillkillen dagis. 





11.30
Är vi på väg och föra hem storasystrar som varit här i helgen. 




12.30
Det märks att hösten är på kommande. Björken håller på att få gula blad, Lingonen mognar, Ränner är snart full med orangea bär och blommorna vid vägkanten har sett sina bästa dagar. 





13.30- 14.30
Då satt jag och lade in olika stickade projekt på ravelry. 




15.30
Så var det dags att vika in torra kläder och hänga upp nytvättade. Detta ständiga tvättande av kläder. 





16.30
Matdags. Det blev stekta knackkorvar med strimlad paprika och makaroner i dag. 





17.30
Promenera runt lite efter lillkillen som far med sin balanscykel. 




18.30
Satt jag och stickade på en överraskning som aldrig tycks bli färdig.  




19.30
Dags att starta lillkillens nattingsprocedur. Vi startar alltid med badet, sen välling i sängen och så godnattsaga på samma gång. 




20.30
Lillkillen sover sött, Alfons som ljudcd är fenomenal. Nu ska jag fixa smörgåsar till förmiddagskaffet i morgon åt världens bästa fästman då, 

Så nu blir det tack och god natt härifrån. 











10 kommentarer:

  1. God morgon. En liten morgontitt på hur Din dag börjat. Ha en fin dag :)

    SvaraRadera
  2. God morgon! Det var en morgonpigg kille ;-)

    SvaraRadera
  3. Du ser inte riktigt vaken ut kl: 08:30 ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog inte det ännu heller. Kaffet har ingen verkan i dag.

      Radera
  4. Kikar in på din EFIT-dag, och tack för titten hos mig
    Den andra Annika ;-)
    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
  5. Tänk att han redan fyller två år. Jag minns när du väntade honom. <3

    SvaraRadera
  6. takk for titten... ja, høsten er visst på vei...

    SvaraRadera
  7. Ständigt denna tvätt! Den tar som aldrig slut...

    SvaraRadera
  8. 2 år och redan mästare på springcykeln? :D

    SvaraRadera